Door middel van gesprekken met bestuur, management, medewerkers, cliënten en door rondleidingen, eigen observaties en dossieronderzoek, krijgt de inspectie een beeld van de zorg en ondersteuning die geboden wordt. De inspectie zoomt daarbij in op drie vaste onderdelen: persoonsgerichte zorg, deskundige zorgverlener en kwaliteit & veiligheid.
De inspectie concludeert in haar rapport dat Amstelring een aantal zaken voortvarend heeft opgepakt, naast alle inspanningen die rondom corona noodzakelijk waren. De inspectie heeft dan ook aangegeven vertrouwen te hebben in de manier waarop Amstelring met kwaliteit en veiligheid van zorg bezig is, goede zorg voortzet op alle locaties en met de bevindingen verder aan de slag gaat.
We zijn blij dat de inspectie ziet dat 'veiligheid & gezondheid' binnen Amstelring veel aandacht heeft gekregen. Want daar lag het afgelopen anderhalf jaar onze focus.
Amstelring heeft erkenning en begrip gevraagd voor de moeilijk omstandigheden waarbinnen alle medewerkers hun werk de afgelopen anderhalf jaar moesten doen. Tijdens de coronapandemie hebben we keuzes en afwegingen gemaakt, die voor de veiligheid van onze cliënten en medewerkers op dat moment nodig waren. Alles wat met samen te maken heeft, zoals samen eten, koffie drinken, spelletjes doen enzovoort, moest zoveel mogelijk vermeden worden. De mondneusmaskers en de verplichte 1,5 meter afstand, maakten persoonlijk contact nog lastiger. Een moeilijke tijd voor cliënten, hun familie, maar zeker ook voor alle medewerkers.
Hoewel corona onderdeel zal blijven van het leven, zal de focus van Amstelring altijd gericht blijven op het ondersteunen van de kwaliteit van leven van onze cliënten. We hebben er alle vertrouwen in dat onze professionals, samen met mantelzorgers en vrijwilligers, weer een balans vinden tussen welzijn en veiligheid.