Ga direct naar de hoofdnavigatie Ga direct naar de content
Tekstgrootte: a a
Contrast:

Persoonlijk, kwaliteit en betrouwbaar

Met een betrokken en betrouwbaar team staan de huishoudelijke hulpen van de Particuliere Huishoudelijk Hulp voor u klaar om uw huis heerlijk schoon en fris te maken. Hierbij staat een persoonlijke benadering voorop met aandacht voor kwaliteit. En we gaan zelfs een stapje verder. Heeft u een boodschap nodig? Ook dat behoort tot de mogelijkheden.

“Wanneer ik op zoek ga naar een huishoudelijke hulp houd ik eerst een telefonische intake met een nieuwe medewerker”, legt eigenaresse Masja Diehl van Schoonmaak aan huis uit. “Daarna ga ik altijd bij de medewerker thuis op bezoek voor een vervolggesprek, zodat ik een indruk krijg van de situatie thuis. Voordat zij in dienst komen, horen ze een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te overleggen. Verder werken wij de huishoudelijke hulpen persoonlijk in, zodat zij weten wat wij van hen verwachten.”

Inventarisatie

Nadat u zich heeft aangemeld voor de Particuliere Huishoudelijke Hulp thuis, belt Masja u eerst op om te inventariseren wat uw verwachtingen en wensen zijn. Zij informeert u over de mogelijkheden. Vervolgens komt Masja zich met de huishoudelijke hulp bij u thuis voorstellen. “We maken met u een ronde door het huis”, legt Masja uit, “zodat de hulp weet welke ruimtes er zijn en waar alles staat. Als het tussen u en de huishoudelijke hulp klikt, spreken we af wanneer zij kan beginnen. Gaat het na verloop van tijd niet zoals u wilt, dan stemt u dat in eerste instantie af met uw hulp. Komt u er samen niet uit, dan neemt u contact op met mij. Uiteraard is het de bedoeling dat u tevreden bent en dat we het u makkelijker en plezieriger maken. Als het nodig is dat er een andere huishoudelijke hulp bij u komt, dan regelen we dat.”

Persoonlijkheid troef

“De persoonlijke benadering en het persoonlijke contact is onze kracht. Uw huishoudelijke hulp loopt altijd door. Als de huishoudelijke hulp op vakantie gaat, ziek wordt of tijdens de ingeplande tijd bijvoorbeeld naar de dokter moet, overleggen we met u of u akkoord bent dat een van de collega’s binnen het team van huishoudelijke hulpen de vaste hulp mag vervangen.”

Kwaliteitscontrole

“Eenmaal per kwartaal neem ik contact met de klant op om te horen of alles nog steeds naar wens verloopt”, vertelt Masja. “We kunnen het u alleen naar de zin maken als u laat weten wat we eventueel kunnen aanpassen.”

Vaste hulp

Eva (76) maakt al drie jaar gebruik van de Particuliere Huishoudelijke Hulp via Masja. “Tijdens het eerste contact werd uitgebreid de tijd genomen om mijn verwachtingen en wensen in kaart te brengen. Hierna bekeek Masja wie het best bij mijn situatie past. Ik ben afhankelijk van zuurstof en wil bijvoorbeeld dat mijn bed goed is opgemaakt en dat het rondom mijn bed goed is ingericht. Hierdoor kan ik het zuurstofapparaat gemakkelijk gebruiken. Het eventueel verplaatsen van het zuurstofapparaat doe ik liever zelf. Mijn vaste hulp Danielle verricht alle voorkomende huishoudelijke werkzaamheden die ik zelf niet kan doen, zoals stofzuigen, dweilen, de keuken schoonhouden, het sanitair, het lappen van de ramen en ze helpt me met strijken. Zowel Danielle als Masja, die Danielle vervangt tijdens vakanties of andere afwezigheid, zijn heel bereidwillig en doen bijvoorbeeld ook een boodschap voor me als dan nodig is.”

Artikel uit Amstelring Plus 1 - februari 2022